woensdag 16 mei 2012

Pittige kipcurry met Oosterse wokgroenten





Wederom een maaltijd met ingrediënten die wegens de “opruiming” uit mijn vries-, koel- en keukenkast nodig aan verwerking toe zijn. Het enige waar ik voor naar de winkel ben geweest is een zak Oosterse wokgroenten en laat dat net in de aanbieding zijn.

Dit gerecht heb ik ’s morgens al gemaakt wat de smaak zeker ten goede komt en mij voor het bereiden van het avondeten een tijdwinst oplevert.

De rijst gaat bij mij altijd in de rijstkoker. Ook zo gemakkelijk. Voor twee personen droge rijst erin, water erbij, deksel op de pan en de stekker in het stopcontact. Zodra de rijst gaar is, gaat de rijstkoker vanzelf uit. Even omscheppen en zonder deksel laten staan. De stoom trekt weg en ik houd een lekkere niet te droge, plakkerige rijst over.

De kipcurry kan verwarmd worden en nog even de papadums bakken in een koekenpan met arachideolie. Laten uitlekken en afkoelen op een stuk keukenpapier.

Pittige kipcurry met Oosterse wokgroenten

Ingrediënten:

2 eetlepels arachideolie
2 uien, in stukjes gesneden
70 gram Garam Masala Pasta
250 gram kipfilet, in blokjes gesneden
1 blikje gepelde tomaten met saus
1 zakje Oosterse wokgroenten
50 tot 100 ml water

Attributen:

Wokpan
Rijstkoker

Bereiding:

Pel de uien en snij in stukjes. Snijd de kipfilet in blokjes. Snijd de gepelde tomaten in blokjes.

Verhit een wok en doe de olie erin. Bak de ui goudkleurig op een matig vuur. Voeg de currypasta toe en roerbak 3 minuten.

Doe vervolgens de kip erbij en bak zodat deze rondom bruin is. Voeg de tomatenblokjes met de saus toe en kook het mengsel totdat het vocht enigszins ingekookt is.
De wokgroenten toevoegen en omscheppen. Eventueel met extra water wederom aan de kook brengen. Zachtjes laten koken totdat de kipblokjes gaar zijn.

Serveer met witte rijst en vers gebakken papadums.

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten