dinsdag 8 mei 2012

Wrap met artisjok-basilicummousse en Parmaham


De amuse welke ik gisteren op mijn blog gepubliceerd heb, inspireerde mij tot het maken van deze gevulde tortilla wrap. Een wrap is een lekkere afwisseling van het broodje voor tussen de middag of om mee te nemen bij een van mijn fiets- of wandeltochten. Want niet alleen zoetigheid zoals een plak ontbijtkoek of een krentenbol geeft mij weer nieuwe energie om verder te gaan, ook een hartige versnapering voorkomt een flauwte of de welbekende 4-uur-dip.
De mousse heb ik als onderlegger gebruikt en verder is de wrap gevuld met wat vandaag nog in de koelkast en op de kelderplank stond. Vele variaties zijn mogelijk. Dit is de creatie van heden.

Wrap met artisjok-basilicummousse en Parmaham

Ingrediënten:

1 potje gemarineerde artisjokharten (Sacla Italia)
8 zongedroogde tomaten in olie
4 bladen van ijsbergslag
12 blaadjes basilicum
1 eetlepel kappertjes
200 gram dun gesneden Parmaham
2 (tortilla) wraps
Zout en peper
Huishoudfolie

Bereiding:

Artisjokharten samen met 8 blaadjes basilicum met staafmixer pureren. Eventueel nog extra olie uit potje toevoegen om mousse smeuïger te maken. Op smaak brengen met zout en peper.
De blaadjes ijsbergsla verdelen over de twee wraps. De mousse hierover uitsmeren. De plakjes Parmaham over de mousse leggen. Daar bovenop de zongedroogde tomaten en de kappertjes verdelen en tot slot de overige blaadjes basilicum.
Rol de wraps stevig op en wikkel ze ieder apart in folie. Leg in de koelkast om goed te laten koelen.

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten