dinsdag 3 juli 2012

Ciabattina met avocado



Wat is het toch eenvoudig een heerlijk broodje voor een zomerse lunch te maken. In een oogwenk was deze traktatie gereed.

De avocado lag mij al een paar dagen aan te kijken op de fruitschaal. Daar moest ik toch echt wat mee gaan doen. Inspiratie was al gauw gevonden, want in de koelkast waren de andere ingrediënten al aanwezig. Alleen het broodje is vers gekocht. Ik had geluk want het broodje was nog een beetje warm en knapperig.

Wat een heerlijkheid. Op mijn vrije dag met de zon in mijn achtertuin is het nu echt genieten.

Ciabattina met avocado

Ingrediënten:

1 ciabattina
1 avocado
4 plakjes bacon
1 vleestomaat
Limoensap
Zout en zwarte peper

Bereiding:

Snijd een ciabattina overlangs doormidden.

Bak de plakjes bacon in een droge koekenpan bruin. Bekleed een helft van het broodje met de bacon.

Snijd de tomaat in plakjes. Bak de plakjes tomaat een paar tellen in de nog warme koekenpan en leg de warme plakjes op de gebakken bacon.

Halveer een avocado, verwijder de pit. Schep met een lepel het vruchtvlees uit de schil. Doe het vruchtvlees boven op de plakjes tomaat.

Besprenkel met een beetje limoensap en voeg naar smaak nog wat zout en zwarte peper toe.

Dek af met het kapje van ciabattina.

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten