woensdag 10 augustus 2011

Maaltijdsalade met kip



Het is altijd leuk iets gratis te krijgen en te mogen proberen. Soms staat daar wat tegenover, al is het maar een kleinigheid. In veel gevallen zal het geen grote moeite zijn. Dat is in dit geval ook aan de orde.

Kort geleden kreeg ik via mijn blog een verzoek om Cardini’s Original Caesar dressing te proberen en te beoordelen. Om dat te kunnen doen kreeg ik een paar flesjes thuisgestuurd met het verzoek ook een aantal aan mijn vriendinnen te geven voor een kennismaking. Zo gezegd, zo gedaan. Mijn gifts werden enthousiast ontvangen. Mijn kameraden kunnen hier vast wel lekkere gerechten mee maken of hebben dat inmiddels al gedaan. Te zijner tijd zal ik wel een review kunnen verwachten.

Zelf had ik geen moeite een passend gerecht te vinden. Een maaltijdsalade met de hoofdingrediënten kip en krielaardappeltjes. Deze kunnen eventueel vervangen worden door tonijn en pasta, zoals bijvoorbeeld penne. Deze laatste combinatie heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd met de dressing, maar ik denk dat het resultaat er ook mag zijn.

Een maaltijdsalade is favoriet bij ons in huis. Het is gemakkelijk een dag van tevoren klaar te maken. Vlak voor het opdienen de ingrediënten samenvoegen en dan serveren. Dan scheelt weer in tijd na een drukke dag op het werk. Deze salade komt goed tot z’n recht met een glas rode wijn of rosé en een stukje vers gebakken ciabatta.


Maaltijdsalade met kip en Cardini’s Original Caesar dressing

Ingrediënten:

150 gram krielaardappeltjes
150 gram sperziebonen
250 gram kipfilet
1 krop ijsbergsla
100 gram Romaatjes
50 gram olijven
1 eetlepel kappertjes
Cardini’s Original Caesar Dressing
Zout
Peper
Kipkruiden (een milde variant)
Olijfolie
Boter

Bereiding:

Maak de sperzieboontje schoon en halveer deze. Kook de boontjes met een klein beetje zout beetgaar. Giet de boontjes af en laat afkoelen.

Bak de krielaardappels in olijfolie en/of boter voor ongeveer 15 minuten. Laat de aardappeltjes afkoelen.

Bestrijk de kipfilets met wat kipkruiden en bak in olijfolie en/of boter. Neem uit de koekenpan en snijdt de filets in reepjes. Laat afkoelen.

Neem van de krop ijsbergsla vier bladen en leg apart. Deze worden gebruikt voor de garnering.Snij een deel van het restant van de ijsbergsla in lange repen.
Voeg alle afgekoelde ingrediënten samen met de gehalveerde Romaatjes, de olijven, de kappertjes en de repen sla. Voeg tot slot de dressing toe.

Serveer de salade in een blad ijsbergsla met eventueel een krokant stukje ciabatta erbij.

Smullen maar!

2 opmerkingen:

  1. Wellicht is het totaal -not done erover te schrijven- maar ik ben nu wel benieuwd wat je van de dressing vindt?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De salade ziet er heerlijk uit. Leuk receptje!

    BeantwoordenVerwijderen