zaterdag 28 mei 2011

Panini met pesto, prosciutto en verse mozzarella


Vandaag de stad Zutphen bezocht, een heerlijke winkelstad met een gezellige markt. Leuke winkeltjes gezien: een kaaswinkel waar ik de mozzarella gekocht heb en ook een notenwinkel met allerlei andere producten, zoals de enige echte Zutphensche mosterd van Cornegoor en verschillende soorten olie. Ik heb weer genoeg ideeën opgedaan en ingrediënten gekocht voor toekomstige gerechten.

Eenvoudig en snel te maken en bovenal heerlijk van smaak. Voor deze zaterdag had ik een panini in gedachten. Ik had niet veel zin en tijd om te koken. Op de website van Happy Panini zag ik van de week al een eenvoudig en smaakvol idee langskomen voor een panini.

Panini met pesto, prosciutto en verse mozzarella

Ingrediënten:

8 sneetjes Italiaans brood
Pesto op basis van basilicum
8 plakjes dun gesneden prosciutto
1 verse bol mozzarella
Olijfolie

Attributen:

Panini grill

Bereiding:

Zet de panini grill aan op gemiddelde hittestand.

Verdeel de pesto ruim over de 4 sneetjes brood. Leg vervolgens de plakjes prosciutto er boven op.

Snijd de bol mozzarella in 8 plakken en verdeel deze ook over de vier sneetjes.

Sluit de broodjes af met de achtergebleven 4 sneetjes brood en borstel de olijfolie hierop.

Leg de broodjes op de verwarmde grill en rooster deze voor ongeveer 5 minuten tot dat de kaas is gesmolten en mooie goudbruine strepen op het brood ontstaan.

Serveer direct.

Smullen maar!

1 opmerking:

  1. Ziet er lekker uit. Trouwens waar komt de naam panini voor één broodje vandaan. Panini betekent 'broodjes' in het Italiaans. Enkelvoud is: panino.

    BeantwoordenVerwijderen