dinsdag 5 november 2013

Saucijzenbroodjes




Een verrassing voor bij de koffie. Zowel het basisingrediënt als ook het idee voor dit recept werd mij zomaar in de schoot geworpen.

Ik kocht vandaag bij de slager een pond rundergehakt en daarbij kreeg ik gratis 4 saucijzenworstjes. Deze set is de reclame voor deze week. Nu ben ik geen liefhebber van worstjes bij het avondeten, dus eerst twijfelde ik nog en vroeg mij af wat ik er mee moest. Maar ja, ook als ik het niet lekker vind, dan weet mijn partner er wel raad mee.

Onderweg naar huis borrelde er een gedachte naar boven. In het laatste nummer van Foodies had ik toch foto's gezien van saucijsenbroodjes. Daarbij stond ook een eenvoudig recept, lekker en snel te maken. Zo gezegd, zo gedaan. Tegen de tijd dat mijn man vanuit zijn werk thuis kwam, stonden deze al op tafel. En natuurlijk mochten er al een paar geproefd worden; warm uit de oven.


Saucijzenbroodjes

Ingrediënten:

500 gram saucijzenworstjes
2 eieren
1 doosje diepvries bladerdeeg

Werkwijze:

Verwarm de oven voor op 200 graden (heteluchtoven 175 graden).

Snijd de worstjes open en haal de vulling er uit. Meng 1 ei door het vlees en kneed goed door elkaar.

Verwijder de folie van de plakjes deeg. Leg de plakjes op het werkblad.

Kluts één ei.

Neem voor elk plakje 50 gram vlees en maak een rolletje. Leg dit op een plakje.
Bestrijk de twee randjes van de plakjes met het ei en rol het deeg stevig om het vleesrolletje. Druk het vast op de met ei bestreken randen.

Leg de broodjes op de bakplaat en bestrijk alle broodjes met ei.

Bak de broodjes ongeveer 35 minuten in de oven.

Smullen maar!

1 opmerking:

  1. Heerlijk ziet dat eruit ik ben gek op dat bladerdeeg! ik had pas alleen de plaat uit de oven op mijn keukenblad gezet, was heel mijn keukenblad kapot heb ik gelukkig snel een nieuwe kunnen bestellen op http://composietwerkblad.be

    BeantwoordenVerwijderen