zondag 5 oktober 2014

Pittige Viskoekjes



Als label bij dit gerecht heb ik aangegeven Vis, Tussendoor en Tapas. Eigenlijk weet ik het niet precies te duiden. Ik heb dit gerecht gemaakt omdat het mij wel lekker leek om te eten bij een borreltje of een glas wijn. Als Tapas, maar ja ik heb dit gerecht als zodanig in Spanje niet gezien als een Tapas. Mag het dan wel de een label Tapas meekrijgen. Ik denk van wel.

Het recept komt uit een tijdschrift, maar ik weet niet meer precies uit welke. Tijdens een tandartsbezoek heb ik dit recept, om de tijd te doden in de wachtkamer, met mijn telefoon gefotografeerd en omdat de ingrediënten mij wel aantrokken. Nu ik het uiteindelijk gemaakt hebt, vind ik het zeer geslaagde Tapas. Een aanrader voor bij een glas wijn of een biertje. In een oogwenk staan deze viskoekjes op tafel.

Pittige Viskoekjes

Ingrediënten:

3 sneetjes volkoren brood
1/ rode uit (gesnipperd)
300 gram witvis (in grove stukken)
2 theelepels rodecurrypasta
1 eetlepel vissaus
1 theelepel sesamolie
1/2 theelepel suiker
5 gram verse koriander
1 kleine wortel (geraspt)


Attributen:


Keukenmachine
Bakplaat of teppan yaki

Werkwijze:

Maal het volkorenbrood in een keukenmachine tot fijne kruimels.

Voeg de gesnipperde rode ui en de witvis toe aan de broodkruimels. Maal tot de vis is fijngemalen. Voeg de rodecurrypasta, de vissaus, de sesamolie en de suiker toe. Maal fijn tot er een bal ontstaat.

Voeg de verse, gehakte koriander en de wortel toe en maal totdat alles gemengd is.

Maak met vochtige handen visballetjes zo groot als een walnoot. Druk de balletjes plat tot koekjes.

Bak de viskoekjes circa 3 minuten aan beide zijde op de bakplaat.

Serveer met hete Chilisaus.

Smullen maar!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten