woensdag 14 april 2010

Griekse yoghurt met Lemon Curd en frambozen


Enkele weken geleden heb ik Lemon Curd gemaakt met het idee dat ik daarmee een Lemon-pie zou gaan bakken. Eén potje is inmiddels verorberd op toast en beschuitjes en één potje stond nog in de koelkast. Ik durf deze niet te lang te bewaren, dus er moest wat meegedaan worden. Een taart is op dit moment uit den boze: ik heb per slot bedacht dat ik aan mijn lijn zou denken.

Lijnen betekent niet dat ik geen toetjes eet, maar ik hou wel rekening met het vetpercentage van de zuivelproducten die ik gebruik. Vandaar een toetje met Griekse yoghurt. Deze yoghurt heb ik in de uitvoering “0% vetgehalte” gekocht. De Lemon Curd bevat wel een hoger percentage, maar ja, je moet toch ergens beginnen, niet waar?

Griekse yoghurt met Lemon Curd en frambozen

Ingrediënten: (voor 4 personen)

500 gram Griekse yoghurt
1 half potje Lemon Curd
200 gram frambozen
1 eetlepel poedersuiker
Eventueel een koekje (shortbread)

Bereiding:

Kneus de frambozen een beetje. Houd minimaal 4 stuks vruchten nog heel. Meng de frambozen met de poedersuiker en het verkregen sap door elkaar en laat even staan.

Doe de yoghurt in een kom en roer deze los. Schep de Lemon Curd erdoor met een paar grote slagen. Niet helemaal mengen, de twee kleuren moeten als strepen naast elkaar te zien zijn.

Schep het mengsel in vier glazen. Garneer met het frambozensap.

Serveer eventueel met een koekje (shortbread).

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten