dinsdag 22 april 2014

Krokante aardappelkip



Over het algemeen heb ik geen probleem met het kiezen van een gerecht voor het avondeten. Alleen, sinds ik geabonneerd ben op Foodies, heb ik een enorme keuze. Bijna alles wat er in dit maandblad staat ziet er heerlijk uit. Nu heb ik een veelvoud aan ideeën en dat maakt het voor mij weer moeilijk. Wat zal ik op tafel zetten?
Vandaag heb ik mij laten leiden door “Lekker licht” uit het mei-nummer. Dit was nog maar één voortreffelijke suggestie. Ik zal deze maand vast nog meer lichte en vooral lekkere maaltijden serveren.


Krokante aardappelkip

Ingrediënten:

4 kipfilets
2 eetlepels dijonmosterd
1 eetlepel honing
1 ei
50 gram geraspte Parmezaanse kaas
4 takjes peterselie
5 takjes tijm
225 gram aardappels
50 gram broodkruim
Een beetje kurkuma
Zout en peper
1 ui
500 gram cherrytomaten
4 eetlepels olijfolie

Attributen:

Bakpapier


Werkwijze:


Verwarm de oven voor op 175 graden (heteluchtoven 150 graden).

Dep de kipfilets droog en leg ze op een met bakpapier beklede bakplaat.

Meng voor de korst de mosterd, de honing en het ei.

Rasp de Parmezaanse kaas. Was de peterselie en de tijm en schud ze droog. Pluk de blaadjes van de peterselie en de tijm. Hak de blaadjes fijn.
Schil de aardappels, dep ze droog en rasp ze. Meng de aardappel met de Parmezaanse kaas, de peterselie, de tijm, het broodkruim en kurkuma.

Roer het mosterd-honingmengsel er door. Breng op smaak me zout en peper.

Verdeel het aardappelmengsel gelijkmatig over de kipfilets en druk rondom licht aan.
Bak de kip circa 25 minuten in de oven.

Pel en snipper de ui. Was de tomaten en halveer deze.
Verhit de olie in een pan en bak de ui en de tomaten circa 5 minuten. Breng op smaak met zout en peper.

Snijd de kip in stukken en serveer met de tomaten en eventueel met een pittige groene salade.

Smullen maar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten