dinsdag 15 juni 2010

Mediterrane vis uit de oven


Het was een dag met een gaatje. Zo dacht ik alles goed gepland te hebben; het volgende moment veranderden mijn plannen weer acuut. Gelukkig had ik gisteren al bedacht wat ik zou gaan eten, dus boodschappen hoefden niet meer in huis gehaald te worden.

Op het laatste moment schoven er nog extra eters aan tafel. De moot kabeljauw was voldoende voor vier. Tagliatelle en groenten waren voldoende. Allemaal hebben we gesmuld van dit gerecht afkomstig van WeightWatchers.nl.



Mediterrane vis uit de oven

Ingrediënten:

2 eetlepels olijfolie
1 rode ui, fijn gesnipperd
4 tomaten, in vieren
2 eetlepels tijm, gehakt
2 plakjes bacon
300 g kabeljauwhaas, (2 mootjes)
1 eetlepel tomatenpuree
2 theelepels citroenrasp
6 zwarte olijven, in schijfjes gesneden
2 eetlepels basilicum, vers, gehakt (en wat extra voor de garnering)
Peper en zout

Attributen:

Ovenschaal

Bereiding:

Verwarm de oven voor op 190 graden (heteluchtoven 170 graden). Vet een ovenschaal in met wat olijfolie. Doe de ui, tomaten en kruiden in de ovenschaal.

Leg de bacon op een schone snijplank. Leg beide vismoten op een plakje bacon. Bestrijk de filets met tomatenpuree, bestrooi met wat citroenrasp, de olijven en basilicum. Vouw de bacon om de vis zodat het mooie pakketjes worden.

Leg de vispakketjes bovenop de groente in de ovenschaal. Kruid met wat peper en zout, bedek de schaal met aluminiumfolie en zet 15 minuten in de oven. Haal de folie vervolgens van de schaal en laat nog eens 10 minuten bakken tot de bacon bruin is.

Garneer met wat basilicum en serveer met bijvoorbeeld peultjes of broccoli en (pesto) tagliatelle.

Smullen maar!

2 opmerkingen:

  1. Johanna, ik kom geregeld even bij je kijken. Heerlijke recepten en leuk gedaan allemaal. Wat is het heerlijk om in de keuken bezig te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welkom Anja, gezellig! Ik ben graag in de keuken bezig en laat iedereen lekker meegenieten.

    BeantwoordenVerwijderen